De AD werd gestart op 22/8
Dit is de printscreen van 23/8
Hoe lees ik deze :
CTR
CTR = 0,85%. Dit is de CLICK TRHOUGH RATE, dus hoe vaak men doorklikt na deze ad te zien. Dit zou 3% moeten zijn en dan heb je een echt hele goede AD.
Dit is dus mijn werk. Ik kan deze AD verbeteren. Tekst aantrekkelijker maken, misschien beeld aantrekkelijker. Dit moet je testen.
ps: heb ik geen zin in, dus ga ik even laten voor wat het is.
CPC
CPC = 0,21€. Dit is de COST PER CLICK, dus wat een klik op de AD en een website bezoek mij kost. Dit is 0,21€ wat voor mij helemaal ok is.
Ik reken dat ik dus 21€ betaal voor 100 kliks. Wat zou betekenen dat ik realistisch gezien 1 tot 3 verkopen (koud = 1 à 3% conversie) maak en dus een mooie winst maak.
47 KLIKS
Er zijn 47 kliks geweest, maar dat betekent niet dat er 47 mensen de OPTIN ook daadwerkelijk deden. Ze klikten wel naar de optin pagina, maar wie gaf hun email en naam op. Waren dat er 47?
Nee, dat waren er maar 29!
Dit is dus ook weer mijn werk. Ik kan de OPTIN pagina verbeteren. Tekst aantrekkelijker maken. Misschien duidelijker het voordeel naar voren halen.
ps: heb ik geen zin in, dus ga ik even laten voor wat het is.
29 echte OPTIN KLIKS
Let op: dit maakt mijn conversie berekening ook weer anders. Want nu betaal ik 21€ voor 100 kliks, maar vermits niet iedereen zich echt optin komt het neer op (via het wiskundig regeltje van 3) op 34€ voor 100 kliks. Nog steeds vind ik dit behoorlijk.
Heel dit verhaal voor jou om duidelijk te maken dat er altijd iets is waar je zelf ook aan kan werken.
Ik kan :
- de AD afbeelding testen met andere beelden
- de AD tekst testen met andere teksten
- de OPTIN pagina aantrekkelijker maken met meer voordelen en duidelijkheid
- mijn mailinglijst of klantenlijst mailen en vragen of ze de ad een LIKE willen geven, want dit boost dan weer het algoritme
- ik kan de AD zelf ook opnemen in mijn nieuwsbrief en mensen zo naar de AD zelf leiden, wat ook weer goed is voor het algoritme.
Wordt vervolgd.