ONLINE CURSUS - Wat + Waarom + Hoe
Zelfs als je niet zeker weet wat een blog is, ben je er ongetwijfeld ooit een tegengekomen. Misschien ben je een blog tegengekomen toen je zocht op 'gezonde recepten voor het avondeten'.
Online Cursus maken - wat is het?
In de beginfase was een blog een persoonlijk dagboek waarin iemand informatie of zijn mening over verschillende onderwerpen kon delen. De informatie is omgekeerd chronologisch gepost, zodat het meest recente bericht bovenaan in je blog staat.
Tegenwoordig is een blog een website of webpagina die regelmatig wordt bijgewerkt en kan worden gebruikt voor persoonlijk gebruik of zakelijke doelen.
Online Cursus maken - wat zijn de voordelen?
Er kunnen vele redenen zijn om met een blog te starten, zoals:
- Het bijhouden van een dagboek
- Het delen van informatie met een publiek dat jou volgt
- Nieuws te delen
- Een breder publiek te bereiken
- Bewustzijn te vergroten
Online cursussen maken – dit zijn mijn redenen!
- Je toont je expertise aan jouw ideale klanten
- Het helpt om met deze mensen een connectie op te bouwen
- Je wordt op verschillende zoekwoorden gevonden in google zodat je op verschillende manieren nieuwe mensen en potentiële klanten aantrekt
- Je wordt een autoriteit in je branche
- Het is een onderdeel van mijn verdienmodel
Online cursus maken - zijn er ook nadelen?
Online Cursus – Hoe vind ik een onderwerp
Dit is de belangrijkste reden waarom ik zo een grote fan ben van bloggen.
Elk blog bevat een zoekwoord of zoekzin.
Zo kan je op verschillende manieren en verschillende zoekwoorden gevonden worden.
Online Cursus – Er zijn er al zoveel ...
Online Cursussen – de statistieken
- 46% van de mensen houden rekening met de aanbevelingen van bloggers en vloggers (vloggen = bloggen via video)
- Wanneer ik zelf een blog schrijf, neem ik dat ook op video op = vloggen want 61% van de mensen nemen aankoop beslissingen op basis van vlogs op Youtube.
- Het feit dat bloggers en vloggers gewone mensen zijn geeft hen een voordeel op “celebrities” want ze voelen meer herkenbaar en bereikbaarder aan. Daarom worden ze vaak meer vertrouwd.
- 34% van de kopers zegt dat een spontane aankoop ontstaat na het lezen van kwaliteitsvolle inhoud.
- Bloggen is zo opschaalbaar en betaalbaar dat het de 3de meest gebruikte marketing strategie is voor bedrijven.
- Bedrijven die bloggen zien 13 keer ROI tegenover bedrijven die dat niet doen.
- 90% van de bloggers voegen beelden toe aan hun artikels. En wanneer je meer dan 10 beelden toevoegt, zou je sterkere resultaten creëren. Maar slechts 3% doet dit laatste.
- 25% van de bloggers voegt ook een video toe in de blogs, wat ook voor betere resultaten zorgt.
- 53% van de bloggers voegen een CONTENT UPGRADE toe aan hun blogs.
- 75% van de mensen leest het liefste korte blogs.
- Niettemin vertellen ondernemers die groots verdienen met hun blog (meer dan 50.000$ jaar) dat hun meest populaire blogs 2424 woorden bevatten!
- 57% beter resultaat als je dagelijks blogt. Wow!
- De beste tijd om nieuwe mensen aan te trekken is maandag 11 uur in de ochtend.
- De beste tijd om de meeste comments te krijgen is zaterdag om 9 uur in de ochtend.
Online Cursussen – de meest populaire content
Op nr 1 : HOE DOE JE HET artikelen – 77%
Op nr 2 : lijsten – 57%
Op nr 3 : nieuws en trends – 47%
Online Cursus – hoe starten?
flow
Online Cursus – wat bevat een goede cursus
Wat maakt een goede blogpost?
Naast dat je natuurlijk wilt dat je blogpost goed gevonden wordt in Google, wil je ook dat mensen die het artikel lezen er veel waarde in vinden.
Daarom is het slim op op voorhand jezelf af te vragen :
"Waarom zou iemand dit hele artikel blijven lezen?" en "Waarom komen mensen op mijn website?” en “Wat willen ze van mij leren?”
Online Cursus – productenladder
Als blogger ben je een gids. Je helpt je lezers stap voor stap een probleem op te lossen of een doel te bereiken.
Wat zijn de basisprincipes die jij aan jouw lezers wilt leren? En wat zijn dan de vervolgstappen?
De inhoud moet:
Moet makkelijk leesbaar zijn.
Moet toepasbaar zijn.
En liefst ga je ook nog over-deliveren ♥ oftewel meer geven dan je in de titel beloofde.
Een makkelijke manier om meer te geven is werken met Content Upgrades.
Wees motiverend zodat iedereen na het lezen van je blog voelt van : oh ja, dat ga ik doen. Dat kan ik!
Online Cursus – klaar om te lanceren?
Nog even deze checklist overlopen …
- Integreer motiverende woorden en gebruik ook ACTIE woorden.
- Zorg dat je niet belerend overkomt.
- Laat lezers voelen dat jij weet hoe het is om in hun schoenen te staan.
- Laat lezers voelen dat jij het belangrijk vindt om hun te helpen.
- Voeg emotie toe.
- Wees enthousiast.
- Maak het blog mooi en hiermee bedoel ik : veel witruimte – mooie afbeeldingen – korte zinnen.
- Gebruik de taal van je ideale klant.
Geld verdienen met Online cursussen
Zelf gebruik ik BLOGGEN vooral om nieuwe mensen aan te trekken en mijn kennis te delen.
Zo zet ik mezelf als experte in de markt en bouw ik de KNOW LIKE TRUST relatie op.
In elk blog zorg ik dat ik een link zet naar
mijn gratis weggever en zo komen de nieuwe bezoekers op mijn mailinglijst.
Ook via mail bouw ik verder aan de connectie.
Maar regelmatig deel ik ook mijn aanbod en hoe ze sneller resultaten kunnen behalen via mijn
ONLINE CURSUSSEN of Coaching diensten.
Dus bloggen is voor mij een TOOL om naar mijn aanbod te leiden.
Voor sommige ondernemers is het blog zelf de verdientool. Vooral als je een blog hebt met superveel bezoekers, kan je advertentieruimte op je website verkopen.
Online Cursus maken - bezin voor je begint!
Het allerbelangrijkste is dat je niet als een gek gaat bloggen als je dat niet kan volhouden. Consistentie is de sleutel. Kies daarom een tempo dat je voldhoudt.
Zelf blog ik 1x per week.
Sommige blogs bloggen meerdere keren per week - zij doen dat dan vaak met gastbloggers.
Sommigen bloggen 1x per maand.
Alles is goed.
Denk er wel aan : zodra je blog meer dan 100 blogs bevat, scoort je website nog beter! Logisch want dan is er veel waarde en educatie te vinden op jouw website.
👇👇👇
Denk bij elk blog na : wat zat er nu in dat ze verder brengt dan ze voor het blog stonden?