Denk je erover om een Challenge te maken voor je aanstaande digitale cursuslancering? Een Challenge is een geweldige manier om opwinding te genereren en je publiek te laten groeien voordat je gaat lanceren en het is de perfecte optie als freebie voor een cursuslancering! In dit blogartikel deel ik enkele dingen die je kan brainstormen voordat jij je nieuwe challenge creëert.
 

Waarom zijn Challenges zo populair?

Uitdagingen zijn de laatste tijd om verschillende redenen in populariteit toegenomen. Ze zijn leuk, boeiend, interactief en geven bruikbare stappen, wat geweldig is voor iedereen die zich aanmeldt voor je uitdaging.
 
Aan de kant van de challenge gastvrouw zijn ze relatief eenvoudig te beheren, en het is eigenlijk alsof je een traditioneel live webinar-onderwerp in meerdere dagen opsplitst. Hoe meer dagen mensen met je doorbrengen voordat je wordt gelanceerd, hoe meer je die know-, like- en trustfactor kunt opbouwen.
 

Stap 1: Bepaal de lengte van je uitdaging

De eerste stap is het bepalen van de lengte van je uitdaging. Wat is het meest logisch voor wat je volgers zullen leren? De sleutel is om ze niet elke dag te overweldigen, maar ook om geen fluff inhoud toe te voegen. Mensen doen mee aan uitdagingen voor bruikbare stappen en waardevolle informatie.
 
Wanneer je de lengte uitzoekt, is het niet alleen de inhoud of topic die je zal helpen de lengte te bepalen, maar het is ook jouw publiek. Hoeveel tijd hebben ze nu? Is dit over het algemeen een drukke tijd van het jaar voor hen? Als dat het geval is, wil je misschien proberen je uitdagingsduur te verkorten tot een korter tijdsbestek.
 
Als een zeer losse en algemene regel, de meeste uitdagingen zijn 3 tot 5 dagen.
 

Stap 2: Bepaal hoe de uitdaging wordt geleverd

Vervolgens willen we nadenken over de uitvoering van de uitdaging.
 
Moeten deelnemers lid worden van een privé Facebookgroep om de livestreams te bekijken, of host je ze op Zoom?
 
Zorg ervoor dat je herinneringen plant en emails stuurt voor je deelnemers. We willen dat ze hun niveau van opwinding behouden en actie ondernemen tijdens de uitdaging!
 
Een paar andere vragen waar je over kan nadenken wat betreft je levering en klantervaring :
 
Heb je een vraag- en antwoordsessie aan het einde van de training van elke dag?
Zorg je elke dag of voor de hele uitdaging voor een werkboek of werkbladen?
Waar hebben ze toegang tot een herhaling als ze een sessie van een dag hebben gemist?
 

Stap 3: Plan en maak inhoud van de Challenge dagen

Tot slot willen we onze content voor elke challenge-dag plannen en creëren.
 
Wat is de focus elke dag?
Wat zijn X dingen die deelnemers elke dag zullen leren?
Wat zijn hun actiestappen na de uitdaging elke dag?
 
En zorg ervoor dat het onderwerp, de inhoud en het plan van de uitdaging hen naar de volgende stap leiden. Wat is de volgende stap? Jouw cursuslancering! Op de laatste dag van de uitdaging wil je jouw pitch plannen of exclusieve aanbiedingen of bonussen promoten bij deelnemers die klaar zijn om die volgende stap te zetten en zich aan te melden voor je cursus of programma.

Let op: laat je pitch niet rauw op hun dak vallen. Vermeld je cursus terloops gedurende de Challenge. 
 



Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Zal ik je tonen hoe ik nieuwe mensen aantrek?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment