Als je snel meer coachingklanten wilt krijgen, dan is een Facebook Challenge echt wat voor jou.
Met nog steeds meer dan 2 miljard actieve gebruikers is het het grootste sociale mediaplatform dat er is - en een van de beste plekken om nieuwe coachingklanten te vinden... Als je natuurlijk weet hoe je het aanpakt!
Mijn geheime wapen? Facebook-challenges.

Geen gewone Challenge!

Gewone challenges vind ik doodsaai!
Ooit in een ver verleden werkten deze nog, maar nu moeten we iets creatiever zijn.
 
Of je nu net begint of al een tijdje in de coachingsbranche zit, dit artikel laat je zien hoe je Facebook-challenges kunt gebruiken om gekwalificeerde prospects aan te trekken en ze om te toveren naar betalende klanten.

Meer coaching klanten met Facebook Challenges

Het organiseren van een Facebook-uitdaging kan je binnen enkele dagen een enorme, snelle zichtbaarheidsboost geven. Uitdagingen (als ze goed worden uitgevoerd) bieden een enorme waarde aan een zeer specifieke groep mensen die je wilt helpen, waardoor het een geweldige kennismaking is die niet aanvoelt als een verkooppraatje.
En dat is precies waar mensen naar op zoek zijn - waarde die niet aanvoelt als een verkooppraatje
En dat is precies hoe wij onze business willen doen - niet altijd maar promoten.

Een goed uitgevoerde uitdaging plaatst je recht voor je ideale klanten... 
En tegelijkertijd laat het je opvallen tussen een zee van andere coaches die dezelfde oude marketingtactieken gebruiken waar iedereen al moe van is.

By the way, als je denkt dat Facebook dood is en niemand meer op facebook zit, denk dan opnieuw want nog steeds zijn miljoenen mensen hierop te vinden en de gemiddelde tijd is 41 minuten per dag!!

Waarom werkt een Challenge zo goed?

  • Eigenlijk is een challenge een mini cursus. Ze brengt mensen naar een specifiek (klein) doel. Hierdoor gaan mensen je vertrouwen. En zijn ze ook meer geneigd om te kopen.
  • Een challenge doet alles tegelijk : je trekt nieuwe mensen aan + je begeleidt hen naar een doel + je tovert hen easy peasy om naar betalende klanten.
  • Zelfs al ben je een starter, kan je al binnen korte tijd succes voelen.

5 Tips om een een challenge te organiseren.

Hou het kort

Mijn belangrijkste tip en ook advies aan al mijn klanten : 4 dagen!
Maak een korte uitdaging.
Het organiseren van langere uitdagingen, zoals een 30-daagse uitdaging, kan eigenlijk meer kwaad dan goed doen.
Denk er eens over na - hoe waarschijnlijk zou je het zijn om je te committeren aan 30 dagen zonder suiker...  
Als je de uitdaging niet vol houdt, mis je het aanbod.
En zelfs al zie je het aanbod : je zal denken ... ik kon deze uitdaging nog niet, laat staan dat ik een heel programma volg.
Voor de meeste mensen lijkt 4 dagen een veel beheersbaarder tijdsbestek - wat betekent dat meer mensen zich bij je uitdaging zullen aansluiten en tot het einde zullen volhouden.

Kies een goede titel


Eén van de veelgemaakte fouten die ik tegenkom is dat we een creatieve naam willen verzinnen voor onze uitdaging. En ook ik maakte ooit deze fout.
Ik maakte namelijk een challenge en die noemde ik "de Brubbelbuik Challenge".
Het ging over inspiratie vinden voor je content via de passie die in je buik brubbelt.
Maar vele mensen dachten dat het over een 'hoe los je problemen met je darmen op' ging.
Haha, heel wat anders natuurlijk.

Duidelijkheid gaat boven creativiteit!
 Voorbeeld : 
  • 4 dagen suikervrij eten
  • 4 dagen '5 minuten' meditaties
  • 4 dagen beter slapen

Wees kort

Had ik dit niet al gezegd! Jaaaa, maar dit keer bedoel ik wat je ze dagelijks geeft aan content. Dat mag ook geen uren duren. Daar heeft niemand tijd voor.

Actie

Zorg dat je niet enkel informatie geeft. Dat wordt gelezen en gaat het hoofd in en weer uit. En vaak blijft er niets van over. Zelfs al is je informatie super boeiend.
Geef mini opdrachten zodat er echt stappen gezet worden richting het doel.

Call to action

Doe op het einde van de challenge een aanbod naar de volgende stap.
Jij kent het proces naar het grote doel. Leg dat proces uit, zodat mensen weten wat de stappen zijn.

Wat is de volgende stap - jij kiest:
een cursus kopen
een afspraak voor een intake met je boeken

Wat jij ook kiest, vertel het ze. Ze kunnen dit anders niet weten! Ga er nooit van uit dat je deelnemers dit vanzelf weten.
Je hebt ze zojuist geholpen een belangrijk doel van hen te bereiken - er is geen schaamte in het promoten van je betaalde aanbiedingen die nog behulpzamer voor hen kunnen zijn.

Heb je meer hulp nodig met het organiseren van je eigen challenge voor nieuwe coaching klanten?

Wil je er zeker van zijn dat je elke aspect van je uitdaging goed aanpakt? 






Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Zal ik je tonen hoe ik nieuwe mensen aantrek?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment