Bepaal je Ideale Klant

 
Veel ondernemers denken dat het goed is om iedereen aan te trekken. Omdat iedereen hun product kan gebruiken en nodig heeft. Maar in realiteit is het zo dat er niet genoeg tijd (en ook niet genoeg geld) is om in je marketingplan te steken als je iedereen wil aanspreken. 
Dus jouw ideale klant bepalen, helpt je om je inspanningen te focussen zodat je boodschap zeker overkomt bij een bepaald publiek.  De tijd nemen om je ideale klanten beter te leren kennen, helpt je om alles te leren hoe jij dezelfde mensen kan aantrekken.
 

Bepaal je ideale klant - Voordeel 1 Je geeft minder geld uit - Je geeft minder tijd uit

 
Stel dat jouw product gebruikt kan worden door zowel ouderen als jongeren. Het spreekt voor zich dat al je marketinginspanningen voor de ene groep er HEEEEEEEL anders moeten uitzien dan voor de andere groep. Dus je bespaart jezelf gewoon veel moeite en tijd door je op 1 bepaalde groep te focussen.


Bepaal je ideale klant - Voordeel 2 Je communicatie wordt sterker en gerichter

Als jij weet wie jouw ideale klant is, dan kan je ook leren waar deze van houdt en welke magazines/boeken/TV-series hij of zij interessant vindt. Ook dit kan je weer verwerken in je communicatie. Zoals bijvoorbeeld in het targetten als je een advertentie plaatst.
 

Bepaal je ideale klant- Voordeel 3 Je communiceert de juiste voordelen

Ook de voordelen waar je doelgroep naar op zoek is, kan anders liggen per doelgroep.
Voorbeeld:
Gezonde voeding voor 50+ : geen buikvet na de menopauze - weg met opvliegers ...
Gezonde voeding voor jonge moeders : weg met zwangerschapskilo's, kinderen leren groenten eten,  ...
Logisch gevolg :
Als je een goede communicatie hebt, dan tover je bezoekers  sneller om naar  klanten.


Je zal pas succes hebben :
  • als jij weet voor wie je jouw website maakt
  • wanneer jij duidelijk weet voor wie de advertentie bedoeld is
  • en wie jij met je social media pagina wil aantrekken
Je wilt dat wanneer jouw ideale klant jouw website bezoekt, dat deze aanvoelt dat jij haar of zijn angsten en verlangens nog beter verstaat dan dat ze zelf verstaan.
Wanneer jij echt weet wat er in het hoofd van je ideale klant om gaat, dan ga je ook als vanzelf onweerstaanbare producten creëren waar zij op zitten te wachten.
Je mag nog zo’n straffe copywriter zijn of zo’n slimme marketing expert, als jij niet weet waar jouw ideale klanten wanhopig naar op zoek zijn, dan maken al die straffe en slimme trucs geen sikkepit uit.
Je moet dus mesjogge zijn om niet met het concept ‘je ideale klant’ aan de slag te gaan. Dat is waar alles start.
Ok, jij weet nu alvast dat het belangrijk is. Maar hoe begin je er aan.

Bepaal je ideale klant – zo doe je het

Als je al een gevestigd bedrijf bent, heb je een beetje een voorsprong, want je ideale klant zit ondertussen al tussen je klanten. Als er iemand is, van wie jij denkt :  'oh ik wou dat ik 100 klanten had, net als zij', dan ... Boem! Daar is ze!
 
Denk na over wat haar ideaal maakt – wie is zij, waar houdt ze van, hoe werken jullie samen?
 
Maar als jij NOG niet weet wie jouw ideale klant is, heb ik een uitgebreide video voor jou.
In een uitgebreide Masterclass gaan we verder dan je gewend bent. Toen ik startte, kreeg ik ook het advies om mijn ideale klant te kiezen en ik kreeg een lijstje om in te vullen :
Waar woont ze, wat voor werk doet ze, … en ik dacht steeds … wat is het nut hier nu van? Of mijn klant in Antwerpen, Amsterdam of een dorp woont … Wat doe ik met deze info?
Daar vertel ik je in deze uitgebreide masterclass “Bepaal je Ideale Klant” meer over.





Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Zal ik je tonen hoe ik nieuwe mensen aantrek?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment