Productlancering – er komt altijd veel bij kijken en vast loopt er wel ergens iets mis. Maar als je deze 5 grote fouten vermijdt, zou je productlancering voor het grootste deel soepel moeten verlopen.
 

Productlancering – maak het waar!

De kern van elke goede lancering is een goed product, dus neem de tijd om er een te maken die voldoet aan de behoeften van je klanten. 
Dit lijkt een no-brainer te zijn.
Maar als ik dan even bekijk hoeveel cursussen die ik al kocht die eigenlijk gewoon vol lucht zaten! Echt!!
En weet je ... vaak kan een salespagina ontzettend goed zijn opgemaakt en als de cursus dan teleurstelt ... dan jaaaaa, je hebt dan wel verkocht, maar een goede lange termijn strategie is dit niet.

Neem dus de tijd om een ECHT GOED (wat zeg ik ... waaaaaaaanzinnnig goed, exploderend goed, dit moeten we doorvertellen goed) product te maken.

Dat is een echte lange termijn strategie. Zo kan je bij je volgende lancering werken met testimonials, met affiliates, ...

Productlancering – ook al ben je de beste!

Ook al ben je de beste coach – je mag het belang van marketing niet onderschatten. 
Als niemand jou kent, dan kan niemand kopen. Als niemand je expertise kan proeven, kan niemand kopen.
Deze fout maakte ik toen ik pas startte zelf en het was mijn hardste business les.

Productlancering – are you ready?

Ook al zeggen ze vaak : start before you are ready. Voor mij werkt dit niet! 
Een lancering zomaar zonder dat je cursus klaar is? Zonder dat je lanceerplan klaar is?
Dan ben ik er zeker van dat er maar de helft gebeurt en je dus ook maar de helft aan resultaten boekt.

Daarenboven krijg ik veel te snel een knetterhoofd als ik verschillende dingen tegelijk moet doen.
Dus ik heb graag een plan, structuur en zoveel mogelijk klaar.

Daarom werk ik met een 42 dagen plan dat me exact vertelt wat er precies op welke dag moet gebeuren.
Best handig!
Want ook die dingen kan ik al allemaal klaar zetten om zo een rustige lancering tegemoet te gaan.
 

Productlancering - Niet vroeg genoeg starten

Veel ondernemers beginnen slechts een paar weken voor hun lancering te plannen en merken dan dat ze ofwel niet genoeg tijd hebben gehad om het product volledig te promoten en interesse  te krijgen, of ze komen onderweg in de problemen. 
Ik begin altijd ruim van tevoren met het plannen van mijn lancering. 
Als je te laat begint, besef je misschien dat je niet eens genoeg mensen op je mailinglijst of in je facebook groep hebt om je cursus aan te promoten.
Je kan nooit hals over kop een KNOW LIKE TRUST basis opbouwen.
De tijd is te kort en je promoot daarom aan nog vrij "koude" markt. En dan zijn de resultaten altijd lager, dan wanneer je de tijd hebt om een band met mensen op te bouwen.
 

Productlancering – vergeet je dit?

Ondernemers hebben vaak een goed product, maar vergeten het allerbelangrijkste te communiceren : de VOORDELEN. Met zoveel producten die de markt overspoelen, waarom zou iemand de jouwe kopen? Je moet dit duidelijk identificeren en uitzoeken hoe jij de unieke voordelen aan jouw potentiële kopers kunt communiceren.  
Ik geef mijn klanten het huiswerk om 100 voordelen op te sommen van hun aanbod.
Niet makkelijk maar het doet je echt wel nadenken. 
Wat zijn de voordelen?
Wat zijn de voordelen van de voordelen?
Wat zijn de voordelen voor de dierbaren rondom hen?

Wil je meer weten over hoe je een uitverkochte lancering kan hebben ? Ga hierheen:
 



 



Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Zal ik je tonen hoe ik nieuwe mensen aantrek?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment