Ik vind lanceren geweldig. Het is de periode waar ik steeds op wacht. Waar ik me weken op voorhand op kan verkneukelen. Want dat is het moment DAT IK JOU MAG VERWENNEN
Met extra vavavoum (Katinka’s voor volgers verwennen met extra informatie en motivatie)
Met extra veel live’s
En het is de periode dat ik jou mag gaan verlekkeren met mijn creaties. En jou blij mag gaan maken met de resultaten.
 
Voor ik mezelf onderdompel in een nieuwe lancering, duik ik nog eens in de testimonials van een vorige. Die geven me altijd dat “ik loop op wolkjes” gevoel.
 
Maar …. En nu komt het … 
 
Teleurstellingen liggen om het hoekje – als monsters onder je bed.


 
Want het glas is half vol : yezzzzzzzzzzz 50 nieuwe klanten
En het glas is half leeg : nééééééééééééé, 3451 mensen die niet kochten !!!!!
 

Lanceren – wat doe je met de mensen die niet kopen?

Wenen, gillen, grumbelen, mopperen … of zoals ik doe :
 
Een survey sturen!
 

Lanceren – een survey sturen – hoe werkt dat?

Tijdens het lanceren stuur ik altijd heel wat salesmails. Salesmails schrijven is een kunst (naar mijn mening) want zomaar promo doen, dat pakt niet.
Dat werkt voor 1 à 2 mails maar nooit voor 6 à 10 mails.
Als je veel salesmails stuurt en wilt dat deze geopend worden, dan is het slim om er veel waarde in te steken.
 
Maar niettemin, zelfs al heb je er veel waarde in gestoken, toch is het voor je volgers véééééééééééééééél. 
En mag je dankbaar zijn dat zij niet uitschrijven.
 
Dus telkens wanneer een lancering is afgelopen, is er een “dankjewel” mail.
En in die dankjewel mail staat een korte survey waarom zij niet deelnemen aan de cursus.
Heel simpel.
Je kent mijn motto hee : rijkdom in eenvoud.

Lanceren – waarom een survey – wat zijn de voordelen?

Door de feedback ontdek je de specifieke redenen waarom mensen niet deelnemen. Dit kan zijn dat de prijs niet haalbaar is, of omdat er bepaalde items niet inbegrepen zijn, …
Met die feedback kan jij aan de slag :
  • Je kan je aanbod verfijnen
  • Je kan andere termijnbetalingen aanbieden
  • Je kan je marketing verfijnen
  • Je kan je salesmails (vooral diegene waarin je twijfels en obstakels aanpakt) verfijnen
  • Je kan een stuk uit je aanbod nemen en hier een downsell van creëren
  • Je krijgt misschien zelfs suggesties voor thema’s en trainingen waarin mensen interesse in hebben die je in de toekomst kan creëren en lanceren.

Lanceren – de survey – welke vragen stel je?

Ik start met de meest voor de hand liggende vraag :
  1. Naam en Email 
  2. Wat is die ENE grootste reden waarom je besliste om niet te starten met mijn aanbod XX?
  3. Overweeg je om in de toekomst wel lid te worden van aanbod XX?
  4. Wat is er nodig om voor jou dit aanbod als een NO-brainer te maken?
  5. Als wat ik je toon in Aanbod XX niet is wat jij nodig hebt, wil je mij dan laten weten waar jij nu vast zit? En wat jou zou helpen?

Lanceren – survey – vullen ze dit wel in?

Het is mijn ervaring dat niet iedereen dit invult. Logisch, iedereen heeft het druk en zelfs al duurt zoiets maar 1 minuut … het blijft een gunst naar jou toe om deze minuut weg te geven.
Daarom geef ik er graag iets voor in ruil.
 
Dat kan iets superkleins uit je cursus zijn :
  • Een template
  • Een les
  • Een product dat je nu niet meer verkoopt
  • Een bonus uit je cursus
  • Of je maakt iets extra en biedt het dan ook aan je cursisten aan als bonus 
Dat laatste doe ik vaak.
Ik luister naar de feedback – creëer iets leuks – en bezorg het als bonus aan mijn cursisten die zo het gevoel krijgen dat ze altijd maar nieuwe cadeautjes krijgen.
 

Jouw beurt

Ik ben eens benieuwd wat jij doet met alle mensen die NIET kopen?
En ga je de survey eens proberen?
 
Geef me gewoon een JA in de comments – dat waardeer ik enorm.
👇
 
Xoxo Katinka

--

Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Wat is voor jou die ENE volgende stap in jouw business?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

1 Comment

  1. Thanks voor deze super interessante blog ... ga ik zeker mee aan de slag ...
    Wat ik doe als klanten niet kopen? Dan vraag ik heb of ze vrijblijvend onze 3 wekelijkse brochure zouden willen ontvangen en dan voeg ik deze toch aan mijn brochure mailings

Leave a Comment