De beste marketingstrategie… Iedereen is op zoek naar dat magische pilletje om meteen meer klanten en meer omzet te krijgen. Ik krijg dan ook voortdurend de vraag welke marketingstrategie het beste werkt.

Het antwoord op deze vraag is eigenlijk een beetje als een magisch pilletje, althans zo werkt het toch. Want je moet er niets speciaals voor doen, het kost niets en het werkt altijd.

De beste marketingstrategie is 100% jezelf zijn.

Je denkt dan misschien dat je een beetje gek moet doen om op te vallen of out of the box moet denken.
Niets is minder waar.
Je kan opvallen als online ondernemer door 100% je hele zelf te zijn, of jij nu superintrovert bent, een glitsy glamour girl, een praktische wetenschapper, een spirituele babe of alles tegelijk bent.
Het is volgens mij de enige manier om helemaal uniek te zijn. Niemand heeft immers die combinatie van 1000-en puzzelstukjes als jij. Jij bent die unieke puzzel.
Maar voor ik je vertel hoe jij die 100% jezelf ontdekt en in de markt zet …. wat zijn de voordelen van “helemaal jezelf zijn”

De top 7 redenen om 100% jezelf te zijn


  1.  Je bent als geen ander … ja dat is duidelijk natuurlijk. Maar in een zee van concurrentie is het de enige manier om anders te zijn.
  2.  Het kost geen zware inspanning want alles wat je maakt, creëert, ontwerpt, neerzet volgens “zo ben ik en zo leef ik” gaat je gemakkelijk af.
  3.  Je wordt veel sneller omdat jezelf zijn geen voorbereiding vraagt.
  4.  Je trekt de mensen aan die jou leuk vinden (en dus ook alles wat jij maakt – jaaaaa!!! dus ook die producten die jij maakt of diensten die jij levert).  
  5.  Deze mensen gaan ook jouw betaalde producten en diensten supercool vinden omdat het helemaal bij jou en dus ook bij hen past.
  6.  Geen stress meer en gedachten zoals “ben ik goed genoeg”. Het gaat niet om goed genoeg te zijn. Misschien vinden we ons nooit goed genoeg en blijven die stemmetjes wel bij je. Als herstellende perfectionista ken ik alles van die stemmetjes. Ik zeg dan heel netjes terug : misschien vind je mij niet goed genoeg, maar ik ben wel 100% mezelf en dat is wat ik nodig heb om te slagen. Dus ‘make my day’ lief gremlinstemmetje.
  7.  Je maakt je merk sterker want het wordt herkenbaar.

Hoe ontdek je wat jouw 100% jezelf zijn is?

Het lijkt heel gek om te gaan ontdekken wat jouw 100% jezelf is. Je zou toch denken dat je jezelf kent. En dat is natuurlijk ook zo. Maar vermits er 1000-den puzzelstukjes zijn aan jou, is het slim om er enkele uit te lichten en die in de kijker te zetten bij alles dat je maakt. Het is die herhaling die je merk herkenbaarder en dus ook sterker gaat maken.

Ik maakte een speciaal Business Branding Oefening waarin jij jouw brand eigenschappen ontdekken. 
Er staan vele reflectievragen in deze oefening + een opsomming van heel wat mogelijke brand eigenschappen.
 


Welke eigenschappen hoor jij in je hart kloppen?

Pas op: er zijn veel eigenschappen waar je zeker JA op zegt, maar je moet ze ook echt sterk voelen. Je hart moet een sprongetje maken en je moet diep van binnen voelen: dit is wat ik wil, dit wil ik zijn, dit wil ik uitstralen.

Bijvoorbeeld : eerlijkheid – dat vind iedereen belangrijk. Maar geeft het jou dat sprongetje diep in je hart?  Wat doe je met deze wetenschap?Verwerk je 3 eigenschappen in alle content, alle afbeeldingen, alle blogs, al je diensten, al je producten zodat je een "altijd herkenbare" uitstraling krijgt.


Benieuwd naar mijn Business Brand Eigenschappen?

Ik verklap ze graag - tenminste als jij even in de reacties laat weten of je deze eigenschappen in mijn stijl van schrijven en afbeeldingen herkent.

SPEELS     -     CREATIEF     -     ONVERSCHROKKEN


De beste marketingstrategie is helemaal jezelf zijn. Gebruik jouw "fascinatie".

Ik wil je nog een extra “100% jezelf” idee meegeven, nl. werk met je “fascinatie”.
WTF is 
fascinatie en wat doe je er mee?

Werken met je fascinatie kan de band met jouw volgers nog dieper maken.
Ik denk dat ik dit makkelijker met een voorbeeld vertel. Stel dat jij helemaal bezeten bent van Harry Potter. Dit is dan jouw fascinatie. 

Maar hoe werk daar nu mee? Stel dat het jouw expertise is om de angsten van jouw volgers om te vormen naar een kracht. Dan kan jouw dienst of online product de ‘Expecto Patronum’ noemen (is een toverspreuk waarbij je aan een gelukkige herinnering moet denken en er komt dan een zilverkleurige sliert uit de toverstaf en dit is de enige manier om een dementor te verdrijven).
Het leuke is dat je als Harry Potter ook geweldig gevonden wordt door jouw volgers je meteen een diepere connectie maakt.

Maar wat als zij niet van Harry Potter houden? Geen zorgen. Zoek naar een fascinatie die wel bij hen leeft.
Dit doe je door :

  1. goed te luisteren en te lezen tussen de zinnetjes
  2. door het te bevragen via polls
  3. of door in een handtekening een gek weetje te vertellen over jezelf (zoals bijvoorbeeld: ik ben gek op Harry Potter, jij ook?) en te kijken of er opmerkingen over komen.

Voorbeeld

Een geslaagd voorbeeld : ik toon heel vaak foto’s van mijn hond want zij is de lust van mijn leven. Een geslaagde fascinatie want heeeeeeeeel veel van mijn volgers hebben ook huisdieren.

Een niet geslaagd voorbeeld : ik hou van groene smoothies. Mijn lezers reageren hier nooit op en ik denk dus dat zij niet zo erg met die dingen bezig zijn. Dan laat ik deze fascinatie weg.

Kortom : 100% jezelf betekent niet dat je al die 1000 puzzelstukjes moet tonen, maar er enkele kan uitlichten.

Op jouw to do lijstje:

1) Ontdek jouw brandeigenschappen - download de Business Branding Oefening
2) Ga aan de slag met jouw fascinatie.

Download hier de Branding oefening👇 


 En nu ben ik benieuwd ….. laat je me weten wat deze zijn? Zet jouw 3 eigenschappen in de reacties!




Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Zal ik je tonen hoe ik nieuwe mensen aantrek?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment