We krijgen voortdurend te horen dat we waarde moeten toevoegen als het gaat om contentcreatie. Maar wat betekent dat eigenlijk? En hoe doen we dat? In deze blogpost zet ik precies uiteen wat waarde toevoegen betekent en hoe je er vandaag nog mee aan de slag kunt. Lees dus verder voor waardevolle tips!
 

Wat betekent "waarde geven"? 

De eerste stap naar het creëren van op waarde gebaseerde inhoud is begrijpen wat "waarde" eigenlijk betekent. In een notendop betekent het toevoegen van waarde het bieden van iets nuttigs of nuttigs aan je publiek. Dit kan van alles zijn, van entertainment en educatie tot nieuws en inzichten.
 
Het delen van een persoonlijk bericht kan bijvoorbeeld veel toegevoegde waarde hebben, omdat het motiverend en inspirerend is en je publiek helpt zich met jou verbonden te voelen.  
 

Hoe op waarde gebaseerde inhoud te creëren 

Hier zijn een paar tips voor het maken van inhoud waar uw publiek dol op zal zijn:
 

1) Ken je publiek

Begin met het identificeren van de behoeften en wensen van uw publiek. Waar worstelen ze mee? Waar willen ze meer over leren? Als je eenmaal weet wat ze willen, zal het maken van nuttige inhoud zoveel gemakkelijker voor je zijn. Daarom is marktonderzoek zo essentieel voor het creëren van inhoud die resultaten oplevert.

Men noemt dit "user generated content", met andere woorden : content die door je volgers wordt gemaakt.
Als je in mijn eigen facebook community zit (altijd welkom), dan zal je zien dat ik daar wekelijks vragen stel.
De antwoorden geven mij zooooooooveel ideeën om weer nieuwe "waardevolle" content te creëren, waarvan ik op voorhand weet dat mijn volgers op zitten te wachten.
 

2) Vraag altijd: 'Wie helpt dit?' 

Wanneer je content maakt, vraag jezelf dan altijd af: "wie helpt dit?". Als je die vraag kunt beantwoorden, weet je dat je content waarde toevoegt.
 
Met andere woorden : ken je ideale klant!

 

3) Denk na over relevantie

Relevante content is value-based content. Wanneer je relevante content maakt, laat het je publiek zien dat je begrijpt waar ze zijn en wat ze nodig hebben. Dit helpt bij het opbouwen van vertrouwen tussen jou en hen, wat zich kan vertalen in meer verkopen onderweg!
 

Jouw beurt 

Elk stukje content dat je maakt, heeft enige waarde. Waarde betekent niet alleen tips en trucs of tutorials; het kan ook persoonlijke inhoud betekenen waarmee jij je met jouw publiek verbindt of een grappige meme-post die hen aan het lachen of aan het denken zet.
 
Zolang je inhoud maakt die je publiek op de een of andere manier helpt, ben je op de goede weg! Zorg ervoor dat je waarde toevoegt door deze tips en trucs hierboven te volgen. 

En als dit bericht vandaag waarde heeft toegevoegd aan je leven, laat dan hieronder een reactie achter en laat me weten wat voor soort inhoud JE het leukst vindt om te zien.
 
 
--

Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Wat is voor jou die ENE volgende stap in jouw business?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment