Maak een salespagina die werkt! Want dit is jouw WINKELJUFFROUW die gratis voor je werkt 24/7!

En niemand wilt een pushy verkoper zoals deze :
 
Het grootste doel van jouw salespagina – behalve kopers genereren natuurlijk 😊 – is dat jouw potentiële klant de hele tijd het gevoel moet krijgen dat dit ECHT voor hem/haar is en dat de waarde tegenover de investering een no-brainer is.
 
Nodig : onderzoek + intunen + creativiteit + psychologie + emotie
 

Stap 1: Ken je publiek

Het is al 10.000 keer gezegd, maar je moet je publiek door en door kennen.
“Haal de pieren uit hun neus” is een Vlaamse uitdrukking voor “leer hun binnenste buiten kennen”.
 

Hoe doe je dat?

Door :
  1. Je ideale klant te kiezen – kies met wie jij graag werkt – richt al je communicatie op dit soort persoon
  2. Het probleem van je ideale klant te kennen en alle obstakels en alle emoties die hiermee gepaard gaan
  3. De droom van je ideale klant kennen

Jaja, maar hoe weet je dat?

Door vragen te stellen.
 
Ik stel continue vragen :
Op mijn pagina / In mijn prospect groep / in mijn klantengroep
 
Voorbeelden :
 
Ik coach mijn klanten en noteer al hun ‘kleine’ en ‘grote’ vragen en obstakels in een notaboekje
 

Stap 2: Creëer een elevator pitch voor je product/dienst

Hoe beschrijf je bondig wat je verkoopt?
Als je nog nooit eerder over een waardepropositie hebt nagedacht, heb je misschien geen idee wat dat betekent of hoe het eruit zou kunnen zien. Dus hier is een eenvoudige kleine formule om te volgen:
 
[Mijn product] helpt [ideale klant] om [te bereiken] zodat [voordeel]
 

Stap 3: De prijs

De prijs van uw product heeft absoluut een enorme impact op de conversieratio van uw verkooppagina.
De meeste mensen prijzen hun programma naargelang hoeveel inhoud er in zit. En dat is niet mis natuurlijk. Maar er is meer dat bepaalt of je prijs de goede prijs is. 



 

Stap 4: Maak een doordacht design

Men lachte vroeger altijd met mij omdat ik veel aandacht besteed aan het visuele aspect. Ik hou er van als mijn website er (naar mijn gevoel) prachtig uit ziet.
En dat vind ik al helemaal als het om een salespagina gaat.
Dus denk na over de opbouw.
Laat het visuele aspect samensmelten met het verhalende aspect.
 
Denk er eens over na. Als je naar een webpagina kijkt, waar gaan je ogen dan het eerst naar toe? 
Je afbeeldingen en video's kunnen ook bijdragen aan je like, know, trust-factor met je publiek. 
 
Ik vind het altijd slim om toch ook een video te integreren. Je conversie stijgt hierdoor en dat is heel logisch, want video verhoogt het vertrouwen. 
 
  

Stap 5: Denk aan ZORRO

Zorg dat je krachtige subtitels en onderverdelingen maakt in je pagina. Veel mensen lezen volgens het ZORRO principe. De Z van zorro begint immers links bovenaan : ze lezen lijn 1. Dan gaan ze diagonaal doorheen heel je tekst en lezen eigenlijk enkel de kopteksten of subtitels en lezen dan de laatste lijn (vaak de prijs).
 
Zet dus strategisch goede subtitels. En doe zelf de test. Als jij ENKEL de subtitels leest, weet je dan al waarover het allemaal gaat. Voel jij interesse borrelen? Intrigeren de titels je?

 
 

Stap 6: De inhoud

Moet het lang of moet het kort?
Liefst zo KORT mogelijk om toch ZO VEEL mogelijk te vertellen. En dat is niet altijd makkelijk. Van nature willen we hoe duurder een product is, meer weten.  Daarom zie je bij duurdere programma’s vaak langere salespagina’s.

Wat moet er zeker in?

Sowieso de voordelen!!

Ik enthousiasmeer mijn Blooming Business klanten om 100 voordelen van hun cursus neer te schrijven. Als je er zoveel hebt, dan wordt het maken van een salespagina veel makkelijker.
Want mensen beslissen niet om je cursus te kopen omdat er 11 video’s in zitten en 7 werkboeken. Mensen beslissen om je cursus te kopen als ze denken dat jij hen richting RESULTAAT / VOORDEEL VOOR HEN kan brengen.

En natuurlijk ook testimonials.

Liefst een mooie variatie, dus printscreens, getypte testimonials, video’s, reviews.
Wat als ik nog geen testimonials heb?
No worries! Dan heb je er geen. Maak dan heel duidelijk dat je programma in BETA TEST FASE zit en dat de eerste klanten de BESTE prijs ooit krijgen.

Ps: dit is trouwens een strategie die ik ALTIJD toepas. Als ik een nieuwe cursus maak, verkoop ik die de allereerste keer zwaar ONDER de prijs. Omdat ik dan testimonials in ruil voor de korting vraag, bouw ik deze voor de volgende keer als vanzelf op.
 

Nog meer salespagina

Natuurlijk is er nog veel meer te vertellen over je salespagina.
Over het maken, over het promoten, over de 5 essentiele video’s, man man man, wat kan ik oneindig doorgaan over de nitty gritty details.
Maar weet je : het is ontzettend belangrijk om dit goed te hebben. 

Als de lezer zijn eigen potentieel voelt bij het lezen van je salespagina zit je op de goede weg!
 

Wil jij een volledig lanceerplan?

Dat heb ik wat voor jou! Een dag event inclusief een volledige SalesPagina training.
Je kan nu al je plek reserveren voor het DAG EVENT (in 2 dagdelen) in augustus.
Check hier voor meer info

--

Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Wat is voor jou die ENE volgende stap in jouw business?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment