Als coach begrijp je het belang van het creëren van waardevolle online cursussen & coachingdiensten die je klanten helpen hun doelen te bereiken. Om dit te realiseren, is het essentieel om de klantreis te begrijpen en een duidelijk traject te creëren van punt A naar punt Z.  

de Emotionele Reis van de Klant - wat is het precies

- het is een route bepalen van waar jouw klant nu staat (als hij/zij toekomt op je social media of op je website) naar waar deze ultiem zou willen staan (de grote droom).
- je gaat dan een cursus of cursussen creëren die allemaal op elkaar volgen en als je een CONNECT THE DOTS zou doen, mooi de route van A tot Z vervolledigen.
- je gaat ook na voor elke cursus welke media, welke activiteiten/oefeningen, welke theorie en welke praktijk hen naar de volgende stap zullen brengen
- dan ga je aan elke DOT (of stap in de route) een emotie koppelen. Die emotie verandert gaandeweg de route van bijvoorbeeld gefrustreerd naar geduldig naar hoopvol naar ...

de Emotionele Reis van de Klant - waarom?

Waarom zou je het zo aanpakken en wat doe je er dan mee eens je die route hebt uitgestippeld.

  • Omdat jouw volgers geen keuzestress zullen hebben. Want alles vervolgt op mekaar. Er is (bijna) geen overlapping.
  • Omdat eens de "DOTS" geconnecteerd zijn, je een prachtige en goed werkende automatische funnel via mails kan opzetten die jou automatische verkopen oplevert en dus passief inkomen.

Verkopen jouw automatische mails niet? 

Kijk dan maar eens of je dots goed geconnecteerd zijn, want als dat niet zo is, kan je mail funnel gewoon niet optimaal werken.

Ik deed het fout!

En ja hoor, na 12 jaar online ondernemen, deed ik het fout! En dat is net de reden dat ik dit blog voor je schrijf. Om jou hiervan te behoeden.

Dit gebeurde er :
- ik creëerde mijn 2de bedrijf www.luckygirl.be en stippelde hier een mooie route uit van a naar z  en die gaat van mijn freebie naar de cursus LUCKY GIRL CLUB.
TOT HIERTOE ALLES NOG TOP.
- ik creëerde een kaartendek dat helemaal geïnspireerd is op zeemeerminnen. Omdat een zeemeermin staat voor alles wat ik hoop te realiseren met mijn cursussen voor mijn klanten : zelfzorg, zelfliefde, passie, creativiteit, overgave, vertrouwen, intuïtie, emoties helen, magie in het dagelijkse leven, transformeren en groeien.
En dus zo ontstond het kaartendek tesamen met een werkboek van 329 pagina's met allerlei oefeningen, rituelen en visualisaties.
En ik ging zelfs dieper met een extra cursus met nog veel meer rituelen en verdieping.
TOT HIERTOE WAS IK HIER SUPERBLIJ MEE - ik zag mijn klanten hun grote smile al wanneer ze dit zouden ontdekken.

MAAR ...
de route van A naar Z was eigenlijk dezelfde als die van de LuckyGirl CLUB. WAT NU? Hoe kunnen mensen nu kiezen?

Keuzestress heeft maar 1 resultaat : mensen kopen niet

De Emotionele Reis van de Klant - de oplossing

Ik moest dus opnieuw de emotionele reis van de klant in kaart brengen en daar beide thema's/cursussen een plaats geven : zowel de LUCKY CLUB als het MEERMIN PROJECT.
Dat heeft me 3 weken aan piekeren gekost, maar ik ben er uit.
Binnenkort zie je de mooie creatie en de geconnecteerde dots hiervan.

De Emotionele Reis van de klant - hoe maakte ik deze

Ik zette de stappen neer - koppelde er een emotie aan - schreef er een verhaal rond. En dan bekeek ik waar de ene cursus een plaats kreeg en daarna de andere.
Soms is het puzzelen of wat herschikken of de ene cursus een beetje aanpassen (dat laatste was wat ik koos om te doen).

En ik liet me ook inspireren door een groot bedrijf met veel aanbod nl. Starbucks

Liever de video hierover bekijken?

In mijn besloten Facebookgroep gaf ik hier een LIVE training over - de replay staat hier :
als je nog geen lid bent van de groep, wordt dan eerst lid via www.facebook.com/groups/power2bloom en klik dan op de link hierboven




Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Zal ik je tonen hoe ik nieuwe mensen aantrek?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment