Lijstgroei, het is misschien wel DE belangrijkste pijler in een online business.  

Lijstgroei

En wie mij al langer kent, die kent mijn stokpaardje … freebie met call to action, freebie met call to action, freebie met call to action. Ps: Freebie = jargon voor een gratis weggever of klantenmagneet.
Dus hou je maar vast aan de takken van de bomen, want we gaan je lijst doen groeien als gek.

Lijstgroei en alle goede redenen om een mailinglijst te hebben

Maar eerst waarom zou jij net zo gek worden als ik en dagelijks tegen jezelf gaan roepen Freebie met call to action?

De emailadressen blijf je behouden. Niemand of niets kan deze van je afnemen. Alle likes ter wereld zijn niets waard als morgen Facebook van de aardbol verdwijnt. Niet dat dit zo snel zal gebeuren, maar je ziet wel dat sociale media iets is dat altijd opnieuw verandert. Het zou al te gek zijn om al je eitjes in 1 mand te gooien. Een mand die bovendien niet eens van jou is.

Een mail wordt toch nog veel meer gezien dan een sociale media post. Een post maken kost je misschien maar 5 minuten, maar een veel langer leven is die dan vaak ook niet beschoren in het tijdslijnoverzicht van je doelgroep.
Email is en blijft een perfect medium om een vertrouwensband op te bouwen met je volgers.

Dus zeg mij na : Jaaaaaaaaa, ik wil ook meer mensen op mijn mailinglijst.
Dus jaaaaaaa, kom maar op met die freebie en call to action.

1. Lijstgroei - de basis

Nog voor je start met het aantrekken van een grote schare bezoekers : zorg dat je vooral de JUISTE mensen aantrekt. Dit betekent : gebruik de juiste woorden, de juiste beelden, de juiste uitstraling, de juiste freebie. Overloop je website en bekijk of alles echt aansluit bij wie jij wil aantrekken.
Geloof me: alle strategieën die ik met je ga delen zouden niet half zo goed werken als de basis niet goed was.
 

2. Laat ze struikelen

Nou, niet echt natuurlijk. Maar jij moet zelf het gevoel hebben dat jouw optin (de aanmeldknop voor jouw gratis weggever) overal staat.
Op elke pagina, op de sidebar, in de header, in de footer, onder elk blog, op een speciale ‘gratis’ pagina, in je mails, op je sociale media, …
Mijn thuis is waar mijn optin staat

3. Een eigen pagina

Geef je gratis weggever ook een echte eigen pagina.
Zorg dat deze pagina echt superaantrekkelijk is, helemaal gevuld met jouw kleuren en uitstraling.
Zorg dat er geen afleiding is, dus maak je pagina zonder sidebar en zonder linkjes behalve de optin.
Zorg voor een aantrekkelijke call to action en niet een saai ‘aanmelden’.
Vertel over de voordelen en niet enkel de omschrijving 

4. Content Upgrades

Oh yeahhh! Ik ben dol op content upgrades. Een content upgrade is een sappig stukje bonus inhoud dat je aanbiedt in een blogartikel in ruil voor een naam+emailadres.
Let op: je bonusinhoud moet echt een leuke meerwaarde zijn. Maar zoek het ook niet te ver. Dit kan een eenvoudige checklist zijn met eenvoudige actiestappen.
Wil je meer weten over content upgrades, het hoe, het wat en het hoeveel? Lees dan dit artikel.


5. Lijstgroei - Kom uit je kot!

Promoot je gratis weggevers met passie. Promoot ze 10x vaker dan je prachtige betaalde programma’s.
Je gratis weggevers zijn ideaal om de know, like, trust op te bouwen. Mensen kopen alleen van mensen die ze vertrouwen. En ze vertrouwen alleen mensen die ze leuk vinden. En ze kunnen je alleen leuk vinden als ze je kennen. Als ze jou en jouw leerstijl leren kennen.

Dus huppakee … go go go … en promoot je gratis weggever. Zie ook het artikel ‘Een klantenmagneet en wat nu ….’ voor meer tips hoe jij je gratis weggever kan promoten.


6. Organiseer een winactie

Dit is één van mijn favoriete groeistrategieën. Je kan dit alleen doen of in samenwerking met collega ondernemers.
Het slimste is om één van jouw cursussen als prijs weg te geven. Waarom? Omdat dan je mailinglijst groeit met mensen die specifiek naar die kennis op zoek zijn en die prijs graag willen winnen.
 
Afgelopen maand organiseerde ik een winactie en dit waren de voordelen:
  • Connectie: Je maakt de winnaar gelukkig.
  • Groei: Je leert nieuwe mensen kennen die zich aanmelden op jouw mailinglijst en je kan de KnowLikeTrust relatie opbouwen.

Jouw beurt

Huppakee … veel ideetjes … veel mogelijkheden om te implementeren.
Wat wil jij als eerste implementeren of wat heb jij nu al staan? Laat het weten in de comments. En als jij een aparte pagina hebt voor jouw gratis aanbod, mag je deze er gerust bij zetten 

En heb je vragen?
Ik ben maar een BERICHTJE weg.

Mijn beurt

Tijd voor een lekker kopje thee en een Netflixje



Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Zal ik je tonen hoe ik nieuwe mensen aantrek?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

1 Comment

  1. Suzy Van Beylen  02/05/2022 04:06 AM Central
    Top ideetjes, ik ben bezig met content upgrades. Win actie staat in mijn To Do boekje.
    Hier is mijn "GRATIS" pagina: 👉 www.voorgoedslank.be/gratis
    Dankbaar🙏 dat ik mijn pagina hier mocht plaatsen Katinka.
    Liefs Suzy 🌸
    Katinka Michiels AUTHOR  02/06/2022 01:49 PM Central
    Goed bezig hoor ♥

Leave a Comment