Webinars zijn nog steeds één van de beste manieren om meer mensen in de salesfunnel van jouw cursuslancering te krijgen. Natuurlijk hangt het een beetje af van je ideale publiek en welke taal ze verkiezen - webinar, masterclass, workshop, enz. In dit blogbericht vind je enkele van de beste tips en trucs voor het maken van een webinar met een hoge conversie voor jouw cursuslancering.
 

Breng je gesprekspunten in kaart:

Als je moeite hebt met het in kaart brengen van de inhoud van jouw webinar, begin dan met het opsommen van de belangrijkste gesprekspunten die je wilt behandelen. Webinars komen tegenwoordig vaker voor, vooral in specifieke niches, wat betekent dat het nog belangrijker is om een webinar te maken met een gemakkelijk te volgen flow of framework.
 
De beste webinars richten zich op GUL GEVEN in plaats van strikt verkopen. Heb je ooit een webinar bijgewoond dat voor meer dan 50% uit verkooppraatjes en fluffy inhoud bestond? Ja, het is niet geweldig voor aanwezigen!
 

Leid altijd met waarde:

Als je wilt dat jouw webinar converteert, moet het echt waardevolle en bruikbare stappen opleveren die jouw ideale klant aan het denken zetten. Dat geeft ze een klein voorproefje van je expertise, kennis en trainingsstijl.
 

Aantrekkelijk ontworpen slides:

Alle dia's/slides die je voor je webinar maakt, moeten eenvoudig, duidelijk en gemakkelijk te volgen zijn. Mooie dia's zijn geweldig, maar soms hoe eenvoudiger, hoe beter. Je wilt niet dat de inhoud en waarde worden overweldigd door het ontwerp. 
 

Beperk de verkooppraatjetijd:

Zoals ik hierboven al zei, gebruiken we ons lanceringswebinar om ze te pitchen of te leiden naar onze cursus, maar we willen dit aan het einde kort en bondig doen. 
 
Je kunt het meeste uit de laatste 5 minuten halen door jouw cursus als de volgende stap te positioneren en het webinar te gebruiken door het ook tijdens de presentatie te vermelden.
 
Bijvoorbeeld: "Dit is iets dat ik veel behandel in de cursus, maar het belangrijkste is ________." Zo een voorbeeld maakt hen vertrouwd met de cursus voordat de pitch komt en helpt hen er enthousiast over te maken zonder overdreven salesy te zijn.
 

Bepaal het juiste moment om te hosten:

Als je live webinars doet, wanneer zijn dan de beste dagen of tijden om ze te hosten? Dit zal verschillen afhankelijk van uw ideale publiek en kan wat testen vereisen om de sweet spot te vinden.
 
Probeer verschillende dagen en tijden en kijk welke dag/uur meer registraties krijgt of een hoger percentage deelnemers dat live aanwezig is. Deze gegevens zullen super nuttig zijn voor het plannen van toekomstige webinars.

Mijn ervaring:
Mijn dagwebinars (om 10 uur of om 12 uur) heeft altijd het meest aanwezigen. 100 inschrijvingen = gemiddeld 45 à 50 aanwezigen waarvan gemiddeld 4 à 5 kopen.
Mijn avondwebinars (om 20 uur) heeft altijd de meeste conversies. 100 inschrijvingen = 25 à 30 aanwezigen waarvan gemiddeld 4 à 5 kopen.

Mijn conclusie:
Ik geef mijn webinars altijd op verschillende tijden :
1 om 10 uur - hetzelfde om 20 uur - weer hetzelfde om 12 uur - en de laatste keer op een zaterdag!

Deelnemers bonussen:

Beslis van tevoren of je webinar bonussen wilt aanbieden om meer mensen aan te moedigen zich aan te melden en deel te nemen. Je kunt meerdere bonussen aanbieden - een voor iedereen die zich registreert en iets extra exclusiefs alleen voor degenen die live aanwezig zijn. Of zelfs één voor wie tot het einde van het webinar blijft.
 
Dit zal je conversie van webinarregistraties en deelnemers aanzienlijk verhogen.
 
 
 

--

Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Wat is voor jou die ENE volgende stap in jouw business?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment