Live chat op je website 
Waarom zou jij een live chat op je website inrichten? Een live chat functie ondersteunt namelijk het allerbelangrijkste onderdeel van online marketing : klantenservice. Iedereen weet dat een uitstekende klantenservice, zelfs nog voor mensen klant zijn, een waanzinnige meerwaarde biedt.
 

Live chat op je website - 5 redenen om een live chat in te richten

De ongeduldige bezoeker houdt van een live chat. Ik hou van ongeduldige websitebezoekers. Ze willen meer en liefst onmiddellijk. En ze willen antwoorden, NU. Dat maakt dat het mijn ideale klanten zijn, actiebeesten! Met een live chat kunnen ze elke vraag die spontaan bij hen opkomt meteen kwijt.

De anonieme bezoeker houdt ook van een live chat. Je hebt waarschijnlijk een contact-pagina gemaakt op je website. Maar …. dat betekent dat iemand naam en email moet achterlaten. Er zijn nog steeds veel mensen die liever anoniem blijven. En dan is een live chat veel laagdrempeliger.
 
Heb jij een omvangrijke website?
Grote kans dat jouw bezoeker verloren loopt in de mogelijkheden. Met een LIVE contact vermijd je bezoeker om foute artikels te bestellen of kan hij/zij raad vragen als er iets niet duidelijk is.
 
Live chat versterkt het vertrouwen
Het internet loopt over van kaf tussen het koren. Maar hoe weet je dat? Hoe herken je een website die niet levert wat beloofd wordt? Dat is niet zo makkelijk. Als je persoonlijk contact kan hebben, verhoogt dit het vertrouwen.
 
Menselijk contact
Mensen kopen nog steeds het liefste van mensen. Mensen die ze kennen, mensen die ze leuk vinden, mensen die ze vertrouwen. Een live chat kan dit proces versterken.
 

Live chat – Zo doe je het

Misschien wil jij meteen ook aan de slag met een eigen live chat op je website. Gelukkig kan je dit in een kwartiertje op orde hebben en zelfs helemaal gratis! Als jij dit supernieuws vindt en nu bij jezelf denkt “die Katinka is toch superformiweldig met haar praktische tips”, meld je dan zeker aan voor mijn gratis Checklist&Video "Klanten Aantrekken", en je mist nooit meer een tip!
 

 

Live chat op je website - Stappenplan

In deze video toon ik je stap voor stap hoe een live chat in te richten

 

Welk soort vragen krijg ik?

Dit is de nummer 1 vraag die ik krijg :
Katinka, ben jij er echt nu?
 
Op mijn salespagina krijg ik vragen over de prijs en over de bonussen. Of over de mogelijkheid om te betalen met ideal of paypal …
Op mijn blogs krijg ik soms een vraag (in plaats van een reactie onderaan) : of het onderwerp van het blog ook toepasbaar is op XXX soort van coaching.
Of een vraag zoals : welk boek beveel jij aan.


 
Ik vind het superfijn om zo te connecteren met mensen. Je kan ze onmiddellijk, snel en heel persoonlijk helpen.
 

Live chat op je website - Waarom ik gekozen heb voor Chatra? 

  1. Het is voor altijd gratis. Yezzzzzzzzzzzzzzzz! Iedereen weet dat ik een fan ben van je kosten laag houden. Althans je vaste kosten. Zodat je lekker veel centen overhoudt om te investeren in coaching en groei ♥. Daar geef ik graag centen aan.
  2. Je kan het opzetten in minder dan 10 minuten. Yezzzzzzzzzz! Geen ellenlange handleidingen doorworstelen. Iedereen weet dat ik fan ben van eenvoudige methodes. Zodat je lekker veel tijd overhoudt voor de fun stuff. ♥ Daar geef ik liever mijn tijd aan.
  3. Het is ideaal voor warhoofden zoals ik die vergeten de knop “offline” in te drukken als je een tijdje niet op je laptop zit. Het systeem zet zichzelf offline (en dan kunnen mensen een berichtje sturen naar je email) zodat er niemand tussen de mazen slipt. Yezzzzzzzzzz! Iedereen heeft al genoeg aan je hoofd om zich daar nog mee bezig te houden. I ♥ my little Chatra robot.
  4. De berichtjes die offline gepost worden, worden doorgestuurd naar mijn email en ik moet alleen op REPLY drukken. Easy peasy dus. Ook jij gaat er van ♥.

Jouw beurt

Gewoon effe testen. Check of ik online ben nu en stel me een vraag over online ondernemen.
Het grappige is dat je gewoon anoniem vragen kan stellen en het systeem geeft jou een "kleurrijke" naam. Vandaag praatte ik al met Corn Flower, Yellow Green en Cloud Blue
 

--

Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 
Heb jij al een gratis weggever voor jouw bedrijf? 
Zodat je de juiste mensen kan aantrekken? Zodat jij klaar bent om ze te betoveren met jouw passie, kennis en magie?  

Knuffels en Bubbels
Xoxo Katinka

4 Comments

  1. Oh, heerlijk, ga ik ook meteen doen 😅
  2. Suzy Van Beylen  08/23/2021 02:56 AM Central
    Héérlijk, wat een leuke tool. Ga ik onmiddellijk zelf instaleren. Weeral een extra service voor klanten. Dit is iets wat perfect bij mij past. Actie nemen en reageren. Love it. Bedankt 🥰
  3. Joehoe, wat een leuke tip! Ik heb het meteen op mijn eigen site geregeld. Handig, jouw uitleg, zo stap voor stap! Bedankt!
  4. Suzan - de workshop werkplaats  08/25/2021 03:46 AM Central
    Supercool! Account is gemaakt, nu nog even uitvogelen hoe ik het in mijn website geplaatst krijg!
    Katinka Michiels AUTHOR  08/25/2021 01:12 PM Central
    In de ALL IN ONE is het eenvoudig. Je gaat naar de settings van je pagina - klikt op advanced - en dan in de head tag plak je de code.

Leave a Comment