Wat maakt een goede sales funnel voor jouw cursus? Eentje die converteert! De manier om een salesfunnel te maken die echt werkt en converteert, is door eerst tijd te besteden aan een beetje planning en het in kaart brengen van de klantreis. Dat is in wezen wat een salesfunnel is - de reis die jouw klant maakt. In dit blogartikel deel ik enkele tips en trucs om je te helpen jouw salesfunnel een beetje gemakkelijker in kaart te brengen.
 

Creëer de perfecte gratis weggever

De meeste salesfunnels beginnen met een gratis weggever, wat gewoon een mooi woord is voor een freebie. Dit kan een gratis webinar zijn, een gratis uitdaging, een gids of werkboek, een quiz of templates. Er zijn zoveel ideeën voor freebies.

Hier zie je er enkele van mij : 
Deze zijn geautomatiseerd
  • een QUIZ die je helpt ontdekken welk jouw ENE doorbraakstap kan zijn in jouw business
  • een webinar dat je haarfijn uitlegt hoe funnels in mekaar steken
  • een video die je in 4 minuten mijn hele ABC systeem uitlegt
  • een 12 minuten video met de 5c strategie die je Social Media naar het volgende level brengt
Deze geef ik LIVE 1x per jaar. Deze zitten tjokvol informatie en je kan al resultaten halen TIJDENS het bootcamp.
Een BOOTCAMP : Vul je Groep met 20 tot 50 nieuwe leads ELKE week
Een BOOTCAMP : Lazy Life oftewel hoe je inkomen + je vrije tijd verhogen 
 
Bij het in kaart brengen van je salesfunnel wil je een goede doorstroming van aanbieding naar aanbieding hebben, wat betekent dat je freebie zich moet richten op de juiste mensen die echt zoeken wat jij biedt.
 

Promoot je freebie

Om mensen in je salesfunnel te krijgen, moet jij je freebie promoten. Er zijn zoveel manieren om je freebie te promoten, maar hier zijn er slechts een paar die voor iedereen werken:
 
  • Praat er vaak over in je inhoud - blogposts, e-mailnieuwsbrieven, berichten op sociale media
  • Voeg een link of opt-in formulier toe op de startpagina van je website
  • Zet de link naar je freebie in de handtekening van je emails
  • Zorg ervoor dat het is gekoppeld in je Social Media BIO links
Meer methoden >> Check dit blog
 

Vertroetel je emaillijst

Zodra iemand zich aanmeldt voor je freebie is de volgende stap essentieel voor het converteren van aanmelders naar klanten of cursisten. We moeten ze koesteren zodra ze op onze e-maillijst staan door specifiek gerichte automatiseringen en emailsequenties te gebruiken.
 
Mijn favoriete platformen zijn Enormail omdat het Nederlandstalig is (met een supereenvoudig systeem en een geweldige helpdesk) en Mailerlite omdat je daar (ook voor geautomatiseerde mails) gratis kan starten.

Er zijn ook nog andere mogelijkheden maar in mijn ervaring lopen deze snel op qua prijs als je veel aanmelders hebt. Zo had ik vroeger Active Campaign maar dat kostte me op den duur 130 euro in de maand. En ik hou van veel inkomen en lage vaste kosten. Dus dit was een "dit vervangen we" software.

Ik gebruik zelf een ALL-IN-ONE systeem waar een geautomatiseerde mailing software in zit. 


 

Plan je e-mails in.

Hoe doe je dat technisch?
In mijn besloten community bij GIDSEN staat een technische intro!

Overzicht van een funnel


 

Ziet dit er nog als Chinees uit? 

Bekijk dan het webinar Winstgevende Funnel die dit systeem helemaal uitlegt.
Of voor de snelweg ... boek je POWER gesprek zodat je meteen kan starten met het uitbouwen van je eigen salesfunnel.
--

Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Wat is voor jou die ENE volgende stap in jouw business?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment