Content Marketing – Deze 2 woorden kunnen jouw business van 0 naar mega inkomen brengen. Je mag de beste coach zijn. Je mag het mooiste aanbod hebben. Het is allemaal geen botten (vlaams voor “niets”) waard als niemand van jouw aanbod weet.

Je moet dus allerlei buzzzz gaan creëren, waarde gaan geven om zichtbaarheid aan je business te geven.
Online ondernemen is dus niets iets voor de “ik wil in 1 dag succesvol zijn” ondernemers. Want waardevolle inhoud leveren voor jouw bezoekers & fans vraagt tijd. Maar het is je tijd absoluut waard want inhoud leeft EEUWIG door op het internet. Je creëert het één keer en dan gebruik je het voor altijd.

Men noemt dit “content marketing” en het is een strategie die moeite en tijd kost. Maar het blijft mijn favoriete strategie. Ik hou er nu éénmaal van om leuke ideeën en strategieën en mijn “hoe doe je het” kennis te delen.
Want hoe guller je deelt, hoe sneller mensen je vertrouwen. En mensen kopen van mensen! Vooral van diegene die ze vertrouwen.

Hoe start je? Hier zijn 8 manieren voor jou om uit te kiezen.

Content Marketing #1=BLOGGEN

Met vlag en wimpel staat op nr 1 bloggen. Het is één van de krachtigste groeitools ever. Haha, vooral ook omdat het gratis is.  Maar vooral omdat het DE manier is om te communiceren met jouw nieuwe bezoekers (en ook trouwe fans). Je kan ze helpen, dingen leren, inspireren en motiveren. Ze zullen uitkijken naar je blogjes, ze zullen regelmatig je website bezoeken. Hierdoor kom je regelmatig onder hun ogen en zien ze dus ook jouw aanbod. Je hebt een reden om ze te mailen als je een nieuw blogje schreef.
Ik vind dat vele blogs vaak heel oppervlakkig blijven. Het is mijn advies om regelmatig er een monsterblog tussen te stoppen.

Een monsterblog

Een monsterblog is bijna zoals een cursus – een blog van 3000 woorden minimum.
  • Omdat zulke blogs als heel waardevol door Google beschouwd worden
  • Omdat je dan echt keiveel waarde geeft aan je bezoeker
  • Omdat je elk onderdeel van dit blog apart in de kijker kan zetten of apart een videootje van kan maken of apart een FB post van kan maken. Dus de marketing ervan kan je zo variëren dat je maanden lang op verschillende manieren mensen naar dit blogje kan aantrekken.

Slim bloggen!

Het is natuurlijk slim om aan het einde van je blog een call to action te doen naar …. je freebie.
Een business bestaat net als elke relatie/vriendschap uit geven en nemen. Als jij heel veel waarde geeft, is het aan het einde tijd om te nemen : naam en emailadres. Win / win!

Content Marketing #2=EMAIL MARKETING

Mailen is een rechtstreekse manier om te communiceren. En het is de IDEALE manier om een band op te bouwen.
Een business heeft net als een relatie/vriendschap communicatie nodig. Als je nooit tegen mekaar praat, heb je weinig relatie. Hoe sterker jij de band kan opbouwen, hoe sterker het vertrouwen. En vertrouwen is nodig om je bezoekers en fans om te toveren naar klanten.
Mails geeft je de mogelijkheid om je potentiële klanten te bereiken wanneer je maar wilt. Bij bloggen ben je afhankelijk van je vindbaarheid in Google. Bij mailen niet. De mailadressen heb jij verzameld en jij kan mailen wanneer jij iets interessant te vertellen hebt.
Mails gebruik ik zelf ook in een automatische funnel om mijn fans om te toveren naar klanten. Mails gebruik ik zelf ook als ik een programma in de kijker wil zetten.

** Hoe je een automatische funnel bouwt met een inkijkje in mijn mails en wat je in welke mail zet, is één van de meer dan 50 trainingen beschikbaar in OMG
** Hoe je nieuwsbrieven stuurt en hoe je dit leuk en boeiend houdt, is ook één van de trainingen in OMG

Content Marketing #3=SOCIAL MEDIA POSTS

Waar ga jij je klanten vinden? Dat is een vraag die leeft! Zonder klanten geen business. Wel … iedereen zit tegenwoordig wel op één of ander social media. Dus dat is THE PLACE waar jij ook moet zijn. Om waarde te geven, om motivatie te geven, om inspiratie te geven. Kortom om onder de ogen te komen van jouw potentiële klanten.
Toen ik in 2012 met mijn eerste online bedrijf Legally Raw startte, ben ik gewoon begonnen met een blog en een Facebookpagina. Ik heb nooit wat geïnvesteerd in marketing. Ik zorgde zelf met veel blogjes (ik blogde toen wel 2 keer per week) en veel facebook posts dat ik zichtbaar werd.
Dat bracht mij naar de 100.000,- Eigenlijk het oude getrouwe ouderwetse online groeien : bloggen en posten en mailen.

Het mooie is : dit werkt nog steeds!

Doe dit zeker!

Onder 1 voorwaarde: dat je consistent bent. Af en toe wat doen, af en toe posten (en dat geldt ook voor bloggen en mailen) helpt niet. Integendeel : als je een ééndagsvlieg gevoel oproept bij mensen, verlaagt dat het vertrouwen.


Ben jij echt op zoek naar een maandelijkse ACTIE training die jou ELKE MAAND opnieuw toont WAT NU WERKT, dan ben jij op zoek naar OMG - de onoverwinnelijke mastermindgroep!

Content Marketing #4=VIDEO MARKETING

Video’s maken is een MEGA idee. En de eerste reden is weer dat video’s het vertrouwen verhoogt. Mensen ZIEN je en dat maakt echt verschil. Het is connecteren op een heel ander niveau.
Ook als je verlegen bent of denkt “ik zie er niet uit”. Probeer het een keer. Je bent veilig in je eigen huis. Niemand die raar kijkt. Enne .. het is mijn ervaring (echt pinkie promise) dat de meeste mensen mijn spontane video’s het leukste vinden (die genomen zijn als ik mijn pyjama nog aan heb – een koortsblaas heb – mijn haar op half zeven hangt door de felle wind hier aan zee …)

Real but not perfect!
Dat moet je voor ogen houden. Hoe minder perfect jouw video is, eigenlijk hoe beter. Want dan zien je kijkers de echte mens. En hier ga ik weer … mensen kopen van mensen, liever dan van perfecte bedrijven.
Ik maak het mezelf ook vaak makkelijk (wat dacht je … we willen toch allemaal nog veel vrije tijd overhouden) en ik vertel ook ELK blogje op video.
Niet altijd op hetzelfde moment. Maar ik maximaliseer elke tekst die ik voor een blog schrijf.
Zodoende ga ik de moeite die ik doe, helemaal maximaliseren om de grootste buzzzz mogelijk te creëren.
** Maximaliseer je content is ook een training in OMG.

Net omdat ik weet dat video’s maken nog een beetje eng kan zijn, heb ik niets aan het lot overgelaten en heel wat videotrainingen gemaakt in OMG, niet alleen van mij maar ook van video experts.
** Word een Video Queen
** Slim video’s maken
** Aantrekkelijke video teksten maken
** Mijn videostrategie
** Hoe maak je een ondertiteling op YouTube

Content Marketing #5=WEBINARS & FACEBOOK LIVE

Ik ben dol op webinars. Waarom? Weer omdat je keiveel waarde kan geven. Het is een geweldige manier om echt aan je bezoekers en fans te tonen : dit is de manier waarop ik werk. Zo leer ik de dingen aan. Is dat hoe jij graag de dingen leert, dan zijn we een match.
Als je een webinar goed aanpakt, dan krijg je gewoon veel kopers.
Maar er is nog een reden waarom ik van een webinar hou. Als je het LIVE geeft en dat geldt trouwens ook voor Facebook Live, dan heb je interactie.
En als er één geheim is in een goede relatie/vriendschap dan is het interactie, geven en nemen, gezellig over en weer communiceren. En zo werkt het bij een business ook.
En je kan webinars ook automatiseren. Je hebt dan niet de interactie (snif snif), maar er is altijd wel een chatfunctie waar mensen toch met je kunnen communiceren. En je hebt dan wel een verkoopstool die 24 uur op 24 uur werkt.

Een webinar geven is niet zomaar een webinar geven en klaar is kees. Een goed webinar heeft nog wat extra troeven.
** Hoe je een sterk webinar plant, is één van de trainingen in OMG.
** Via Youtube streaming kan je ook een webinar geven zonder software, ook dat vind je in OMG
** Hoe je een goede Facebook Live geeft, is ook één van de trainingen in OMG.
En wil je een keer een LIVE webinar volgen, check dan dit tjokvol waarde webinar “hoe je een winstgevende funnel maakt in 3 eenvoudige stappen

Content Marketing #7=GRATIS AANBOD

Zou ik nog bijna vergeten mijn ALLER ALLER favorietste manier om mensen aan te trekken en dat is een gratis e-book of gratis videoserie of gratis uitdaging aanbieden.
Wat erg belangrijk is, is dat jouw gratis aanbod in lijn ligt met je betalende aanbod. Je kan dus perfect zelfs een stukje uit je aanbod halen en dat gratis aanbieden.
Download zeker mijn checklist “hoe maak je een onweerstaanbare gratis weggever”. Want onweerstaanbaar is absoluut een voorwaarde om een goed converterende freebie/weggever te maken.

In OMG hebben we volgende trainingen hierover
** Maak je freebie in 1 dagen
** Plan Creëer en Promoot je eigen Challenge
** Maak een 3 video serie – theorie
** Maak een 3 video serie – praktijk



Content Marketing #8=EEN CHATBOT

Een chatbot is erg populair omdat het aantal berichten dat mensen ook werkelijk zien VEEL hoger is dan bij emailmarketing.
Volgens mij is dat omdat nog niet iedereen dit gebruikt. Daarom gebruik ik het zelf ook relatief weinig om de reacties altijd hoog te houden.
Mijn emails hebben een openingsratio van 25 à 35%. Toen ik mijn Quiz Training verstuurde via Chatbot had ik een openingsratio van 87%.
** Hoe je zo’n chatbot gebruikt, is één van de trainingen in OMG

Een chatbot (ik gebruik Manychat) bestaat in een gratis en betaalde versie.

Conclusie

Wat je kan onthouden uit dit blog


Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Zal ik je tonen hoe ik nieuwe mensen aantrek?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment