Het maken van een online cursus is een groot project. Als je veel tijd hebt besteed aan het maken van de perfecte online cursus, maar het verkoopt gewoon niet, zijn er een paar dingen waar je naar moet kijken. In dit blogartikel deel ik de top 3 redenen waarom je online cursus niet verkoopt en wat je kunt doen om meer verkopen binnen te krijgen! 
 

1) Je communicatie kan beter.

De belangrijkste reden waarom uw online cursus mogelijk niet wordt verkocht, is vanwege je communicatie. De meeste ondernemers focussen zich om te vertellen 'wat is inbegrepen', maar wat mensen echt willen weten is,  'hoe zal dit me helpen?'
 
Richt je op voor wie je cursus is, hoe die persoon zich momenteel voelt en hoe hij zich zal voelen NA  het volgen van je online cursus.
 
Als je dat kunt communiceren op een manier waardoor je ideale student zegt: "Ja! Dit ben ik, en ik wil me zo voelen. Ik heb dit nodig!" dan zal je een grotere conversieratio merken.

JE BENT NIET ALLEEN!
Eerlijk ... je grootste talent is je valkuil hier. Als coach heb je zoveel kennis en je wilt die kennis delen zodat mensen hun obstakel kunnen transformeren.
Maar kennis delen is iets voor IN de cursus. Voor mensen kopen moeten ze vooral VOELEN wat het GROOTSTE voordeel voor hun leven is. En (nog niet) HOE ze dit precies gaan doen.

Lastig hee! Het is ook mijn grootste valkuil. Ik wil altijd maar leren hoe je dingen doet.
 

2) Je hebt je cursus niet gevalideerd

Als je tijdens het planningsproces niet de tijd hebt genomen om je cursusidee te valideren door middel van concurrentieonderzoek of marktonderzoek is het mogelijk dat de inhoud of het formaat gewoon niet is wat je ideale klant op dit moment nodig heeft.
 
Heeft een ander raamwerk meer zin voor je publiek?  Bijvoorbeeld een intensieve cursus van 4 weken versus een live cursus van 12 weken.
 
Geeft jouw cursus hen wat ze nodig hebben om van punt A naar punt B te komen? Je kunt overwegen om het onderwerp te verkleinen of meer toe te voegen om het pijnpunt van je publiek te verhelpen.

Hoe je idee valideren? Maak een enquete en VRAAG het aan je mensen!
 

3) Je marketing aanscherpen

Een online cursus is een geweldige extra inkomstenstroom, maar we moeten een geweldig marketinglanceringsplan of evergreen marketingplan creëren. 

En eerlijk .. dit is de MEEST gemaakte 'fout'. Ik heb het zelf met scha en schande moeten ontdekken.
Kijk maar hier 👇


 
Het is ook mogelijk dat je publiek je nog niet genoeg vertrouwt om te kopen. Dat is niet erg! Dat betekent gewoon dat je meer tijd moet besteden aan het brainstormen over hoe je ze kunt koesteren voor de volgende keer dat je deze cursus lanceert of promoot.

Laatste gedachten

Als je cursus niet verkoopt zoals je had gehoopt, zorg er dan voor dat je deze 3 redenen onder de loep neemt. 


Nood aan een GOED converteerplan?

 

--

Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie na te laten onder het blog of het gewoon gezellig te delen met andere ondernemers die dit nodig hebben.

Heb jij een vraag?
Dan maak ik er een blog over! contacteer me
Volg ook mijn praktische "HOE DOE JE HET" video's >>> YOUTUBE kanaal
 

Wat is voor jou die ENE volgende stap in jouw business?


Dit bracht me mijn ultieme methode, mijn ultieme rust in het hoofd en mijn ultieme succes.

0 Comments

Leave a Comment